fredag 3 mars 2006

Gådrullar & Bowling

Usch detta kalla vintervädret håller i sig. Idag knallade jag runt på stan i några timmar för att lämna in min digitalkamera på service. Och hur jag än gick så hamnade jag i motvind, vilket gjorde att snöflingorna piskade mot mina kinder i kylan hela tiden.

Och när man måste titta ner i marken och kisa för att undvika de piskande snöflingorna, så ska man alltid stöta på en massa GÅ-DRULLAR som ständigt och jämt ska stanna mitt framför ens fötter och se ut som fågelholkar!
Vissa dagar verkar det som folk tajmar in att stanna just framför mig, hur jag än försöker zick-zacka runt dem som självaste Ingemar Stenmark. Gah!

Det är nästan så man tycker det borde byggas två-filiga trottoarer med straff-avgifter under vintertid. Eller varför inte prejnings bonus mellan klockan 12.00 - 17.00 !

Man kan ju undra var den som uppfann Bowlingen fick sin ursprungliga idé ifrån!
:D

Etiketter: ,