måndag 6 april 2009

Natacha Peyre + uppdatering


(Klicka på bilden för större format)

Det här är nog min bästa bild på min vän Natacha Peyre som jag plåtade i min studio 2007. Jag har faktiskt inte plåtat så mycket sedan dess, bara några sporadiska modellplåtningar då och då.

Dags att uppdatera
Det börjar snart bli dags att uppdatera mina hemsidor även, jag har inte rört dem sedan 2004 i princip och det finns ju hur mycket bilder som helst i mitt arkiv helt orörda. Det känns faktiskt rätt trist att man har så enormt mycket material som bara ligger till ingen nytta, särskilt när jag plåtat en bit över 400 modeller under alla år som gått.

Jag tror inte jag kommer fortsätta med modellplåtningar i samma tempo som förr, dels på grund av att min hälsa inte är som den borde samt att jag känner mig rätt mätt på detta just nu. Vi får väl se vad som händer i framtiden!

Etiketter: ,

7 Comments:

Anonymous Ida said...

Hej!

Tycker det är så tråkigt och allmänt irriterande att alla bilder jämt på modeller är så Retuscherade...

Allt blir så plastigt och det är ju inte ens på riktigt!

Skulle vilja att du kanske lade upp den bilden som togs så man får se vad du gjort om osv...

Ha det gött!

9:20 em  
Blogger Tony Kollberg said...

Håller faktiskt med.

Jag har precis bloggat om det där i min andra blogg här.

http://www.finest.se/userBlog/?uid=7513&beid=1092135

Är faktiskt inne på just den linjen, har lagt in flera oredigerade bilder senaste tiden i min blogg.

Det som är bra är att man kan ju fixa till saker som man vill ha en bild, men samtidigt så blir det ju ett helt fejkat samhälle, det jag märt är att många unga tjejer påverkas negativt av retusherade bilder och tror modellerna ser ut som på den här bilden. Fast man tar ju för givet att folk fattar det. Kanske är en yrkesskada.

Men just denna bild är den mest redigerade jag har.

12:01 fm  
Anonymous Ida said...

Hej igen!

Tack för svaret kära du, håller med om att samhället är skruvat och det verkar bara gå åt fel håll.

Men vi får hålla tummarna på att folk vaknar upp och ser verkligheten en dag...

Jag försöker sträva efter det!

Ha en härlig påsk!

Vänliga hÄlsningar!

9:57 fm  
Blogger Tony Kollberg said...

Jepp det är verkligen skruvat, vi lever i en skenvärld.

Det är nog bara en vanesak, skulle folk börja köra oredigerat, så kanske en del modeller / fotografer skulle sållas bort. Det vore rätt skönt att slippa redigering, dvs sitta och pilla bort skavanker osv på modeller.

Den nakna sanningen är alltid bäst om man vänjer sig vid den.

Men jag tror de flesta är så pass tränade att de kans e vad som är redigerat och inte.

Många modeller som bloggar brukar ju dessutom nuförtiden lägga upp spontana och vanliga bilder på sig själva, så det är rätt lattjo.

Här är lite bilder på Mika Svensson oredigerade från senaste plåtningen jag gjorde

http://www.finest.se/userBlog/?uid=7513&beid=1101373

Glad påsk

8:27 em  
Anonymous Ida said...

Thanx, ska genast kika. Keep up the good work!

Påsk-Puss

8:54 fm  
Blogger Tony Kollberg said...

Det är förresten Magnus Svensson som har redigerat bilden, ville bara säga det med :)

8:38 fm  
Anonymous Anonym said...

maste kolla:)

7:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home