fredag 25 juni 2010

The Making Of Star Wars



Exklusivt bakom kulisserna
Mitt senaste bok-inköp blev ovanstående titel "The Making Of Star Wars". Stort Star Wars fan som jag är eftersom jag växte upp med filmerna under 70 och 80-talet så var det bara givet att köpa den här boken efter jag stod och bläddrade i ett demo ex på Akademibokhandeln i Stockholm.



Design ut i fingertopparna
Jag vet inte hur många filmer och TV program jag sett med 'bakom kulisserna' material, men den här boken var faktiskt något utöver det vanliga. Den vill jag verkligen rekommendera för alla hängivna Star Wars fans.


George Lucas med en Panavision kamera.

Tidlöst mästerverk
Star Wars kommer nog vara tidernas största rymdfilm genom alla tider, filmen ser nästan fortfarande ut som om den vore gjord idag utan dagens senaste datorer och animeringar. Det är helt fantastiskt hur bra filmen blev från 1977.


Se datorerna hur de gjorde vectorgrafiken till detta klipp, jag ryser!

Här finns boken på bokus.
http://www.bokus.com/bok/9780091920142/making-of-star-wars/

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Robin said...

Man växte ju upp med Star Wars på 80talet och jag har varit ett stort fan sedan första filmen. Har dessutom dom flesta utav dom Star Wars spelen som är värda att ha.

6:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home