torsdag 22 april 2010

Min hemmabio


KDL-37EX500

Äntligen är det gjort!
Nu äntligen har jag fått tummen ur arslet och beställt mitt hemmabio paket efter mycket snack och liten verkstad!

En liten kompromiss
Det blev Sony för hela slanten rakt igenom både plattv och blu ray spelare. Men det blev inte riktigt som jag hade önskat från början. Jag ville helst ha en 40" skärm men tyvärr så är min bokhylla ca 1 cm för liten för att en 40" skräm hade gått in på höjden. Så det fick bli en 37" skräm istället!

37" istället för 40"
Skillnaden är inte så enormt stor precis. Det är sånt man får leva med. Alternativvet var att slänga ut hela hyllgruppen längs hela väggen och åka till IKEA och köpa en ny bokhylla för flera tusen endast för en pytteliten skillnad i bildstorlek. Fast när det gäller mig så var det på snudden att jag var på väg att byta ut hela skiten, man är ju teknik nerd :D


Sony BDP-S370

Trådlös Blu Ray
Trådlös blu ray blev det med så man kan strömma film från sin dator eller tex Youtube! Så snart är det bara att ladda upp med popcorn och mysa hemma i timmerkojan

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Johan said...

Det är grymt mycket roligare att se på TV och film när man har en bra hemmabioanläggning!

4:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home