tisdag 20 april 2010

Star Trek från början till slut


Star Trek - Original Series 1966

Snart är jag en Trekker!
Jag har under senare tid dillat in mig rätt hårt på 60 och 70-tals sci-fi film! Rätt nyligen så har jag börjat fördjupa mig i Star Trek serien och det är inget man plöjer igenom över en helg precis!

Från 1966 till 2009
Att sätta sig in i Star Trek är som sagt en riktigt djungel för den oinvigde, jag läste att det gjorts 726 olika individuella avsnitt ända sedan starten 1966! De flesta avsnitt är ju från TV serierna och elva spelfilmer.


USS Enterprise NCC-1701-A

En dyr historia som tar tid
Jag har kollat runt på olika webbshopar och kollat vad alla olika boxar och enskilda filmer kostar och det blir inte några småsummor precis! Det värsta är att jag bestämt mig för att skaffa hela serien från början till slut, det ser faktiskt rätt maffigt ut i filmsamlingen att ha hela serien!

Frågan är bara när man ska ha tid att mala sig igenom allt?

Mer info på www.startrek.com

Etiketter: ,