torsdag 8 april 2010

Odlat kött snart verklighet



Provrörskött är snart inte fiction
Jag läste nyss i Aftonbladet att provrörskött är på gång! Det tycker jag är toppen. Jag tycker det är så grymt synd om djur som växer upp i fabriker som slaktas i tidig ålder för att bli föda som dessutom kanske bara kastas! Om man kan odla fram kött så kan man äta kött med gott samvete.

Bara fördelar med odlat kött
Jag ser bara fördelar med kött som framställts i fabriker. Tänk så mycket lidande som försvinner. En köttbit blir i princip som en växt eller frukt.

Djur är precis som oss
Ibland tycker jag mänskligheten behandlar djuren precis lika illa som Nazisterna behandlade judarna i koncentrationslägren. Djuren har inte en chans att försvara sig eller komma undan när de blir uppfödda i fabriker, tex kycklingfarmar (se klipp).

Djur har ju känslor och ett socialt liv dom med. Dom är inga tankelösa köttklumpar som flyter omkring här i världen. En del verkar nästan se djur som prylar som man kan göra vad som helst med utan ha dåligt samvete. Om man ska äta kött så tycker jag djuret ska ha levt ett långt liv tills det är påväg att dö av ålder eller sjukdom, då kan man slakta ett djur för då har det iallafall fått leva.



En eloge till forskning och vetenskap

Människans uppgift här på jorden är ju att ta hand om djuren och naturen. Så idag applåderar jag alla forskare och vetenskapsmän som jobbar med detta, dom står högt i rank i min värld.

Andra relaterade länkar
- Framtidens kött odlas på labbet - för klimatets skull
- Kött är ingen stor klimatbov
- Provrörskött i disken om 20 år
- Tre fall av köttallergi i Stockholm
- Inga etiska problem med provrörs-kött
- Misstänkt djurplågeri hos kronfågel
- Sverige bör satsa på odlat kött
- Första hamburgaren av odlat kött blir verklighet

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra skrivet! :) Va roligt att läsa dina inlägg. Du verkar mycket smart och tänker steget längre. Eloge till dig!

10:05 fm  
Anonymous Emilie said...

Fan va glad jag blir av den här nyheten! Tack Tony! :)

11:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home