söndag 11 april 2010

Bra filmbutiker på nätet



Film på Internet
Jag tänkte tipsa om mina favoritställen att köpa eller hyra film på nätet. Jag började köpa filmer i vintras från nätbutiker istället för att springa ut i vinterkylan. Jag har aldrig köpt film via Internet förut men nu tycker jag det har blivit riktigt bra!

Discshop bäst på Blu Ray & DVD
Den bästa webbsidan att köpa film från tycker jag är discshop.se, dom har typ allt man kan tänka sig och oftast i lager med snabb leverans. Bokar man innan kl 16.00 så har man filmen i brevlådan dagen efter! Det finns ju sökmotor samt omdömen där andra skrivit vad de tycker om filmerna plus de ofta har filmtrailers. Det är ju faktiskt fördelaktigare än när man står i en butik och kanske inte vet så mycket om en film.



film2home bästa hyrsidan
En annan sida jag upptäckte är film2home. Jag provade på kul mest för att testa om det verkligen fungerade bra. Jag var rätt skeptiskt till en början men blev förvånansvärt överraskad av kvalitén. Man vill ju kanske inte köpa alla filmer man ser på DVD eller blu ray, men 39 spänn för att se en film med DVD kvalitet tycker jag är helt okej. Billigare än att gå på bio!

Nu finns filmerna dessutom i HD upplösning fast för 49 kr. Det kräver ju förstås snabb lina men i mitt fall så har jag 10 mbit in, så för mig rann det som vattnet i kranen. Det är ju skönare att hyra en film på nätet än springa till en butik och sen att slippa lämna tillbaka den. Man kan se på filmen flera ggr inom 24 timmar.

Andra bra filmrelaterade sidor
- sfanytime.com
- headweb.com
- trailers.apple.com
- homeenter.com
- imdb.com
- webhallen.com
- buylando.se
- ahlens.se
- elgiganten.se

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med dig helt! film2home rinner på hur bra som helst!
Och nu har dom börjat med ännu mer HD! Det gillar jag!

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home