onsdag 5 oktober 2011

Trådlöst tangentbord med belysning



Trådlöst och bakrundsbelysning
Just nu går jag i funderingar att köpa ett nytt tangentbord. Mina specar för nästa inköp av tangentbord är att det ska vara trådlöst och ha bakrundsbelysning som man kan stänga av eller på.

Tyvärr såtycker jag alla tangentbord på markanden ser ut att vara riktade till inredning i något för aliens från yttre rymden. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att designa ett stilrent och diskret tangenbord. Det enda hyfsat vettiga jag sett är det här från Logitech.

Just nu har jag detta trådlösa tangenbord från Microsoft men utan bakrundsbelysning.

Kolla in den här bärbara datorn med rätt spejsad bakrundsbelysning.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Hur kommer man i kontakt med dig? Mvh Sanna@fellowpublishing.se

9:11 em  
Blogger Tony Kollberg said...

En sak som jag ofta funderar över är varför Apple sedan länge ofta har bakrundsbelysning på sina tangentbord och snygg design.

Medans på pc sidan där så finns det massor av tillverkare, men ingen som gjort något som ens är i närheten av Apple, vad är det som är så svårt? Väljer alla som jobbar med design per automatik att jobba med Apple?

Pc maskiner ser fortfarande ut som en fyrkantig volvo 740 från 80 talet, när det gäller chassin, tangenbord. Det har hänt en del senaste 3 åren på pc sidan men de ligger fortfarande på efterkälken.

9:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home