fredag 30 mars 2012

Playstation 4 Orbis



Nu börjar det ryktas om en ny Sony Playstation ska släppas 2013. Jag har tidigare funderat på att skaffa en konsol men har avvaktat pga jag är en inbiten PC Gamer och inte riktigt känner att det finns tillräckligt många titlar jag vill ha som finns till konsoler.

Det enda jag just nu vet om kommande Playstation är att den kommer ha en 64-bitars processor från AMD och ett grafikkort Radeon från 7000-serien samt stereoskopisk 3D i 1080p.

Det låter ju iallafall tekniskt intressant för kommande spel med de förutsättningarna, men det lär dröja ett tag innan de spel jag gillar kommer att finnas tillgängliga, tidigast 2014.

Jag får nog bygga ihop en egen HTPC och lira spel i TV soffan med den tillsvidare med min trådlösa Xbox 360 kontroll för PC.

Läs mer om Playstation Orbis

Etiketter: ,