fredag 1 juni 2018

Playstation VR
















Snart dags för Playstation VR
Nu finns äntligen Sonys nya VR-headset CUH-ZVR2 att köpa i Sverige! Förbättringarna är färre sladdar och HDR. Jag tycker Sony PSVR är väldigt prisvärd runt 3000 kr idag (2018), men det finns tyvärr väldigt få VR titlar än på PS4.

Jag har testat SONY PSVR och tycker de fungerar riktigt bra och väldigt lätt att hantera, man behöver inte massa fria ytor som med HTC Vive eller Oculus Rift. Det är bara tuta och köra!



Fördelar med PS4 Pro
Man får vissa fördelar om man kör med PS4 Pro med något bättre framerate och detaljrikedom (dock väldigt marginellt).

3D film med Sony VR
Något jag tror många har missat är att man kan se på 3D-filmer med SONY VR så det finns ytterligare fördelar än att bara spela.

Framtiden
Tekniken är fortfarande i sin barndom, men nästa generation VR tror jag kan bli genombrottet för Virtual Reality om de håller låga priser och inte kräver massa extra tillbehör samt stora lediga ytor.

Några spel jag gillar med Sony VR: Eve ValkyrieBattlezoneGran Turismo Sport, Doom VFRResident Evil 7: Biohazard VRStar Trek: Bridge Crew, Ace Combat 7Beat Saber

- Playstation VR
- Playstation Store

Etiketter: