söndag 28 januari 2007

Vilken underbar Playa!

Playa Del Sol

Jag trodde nyss vi hade fått en solklar utmanare till Nile City 105.6 efter Kvarteret Skatan, men så kom gänget i Playa Del Sol.

Vad mer behöver man säga efter en kombination med Henrik Hjelt & Mikael Tornving. Fullträff!

Om du inte sett något avsnitt än, så spana in SVT:s webb här

Tankar om SVT:s webb
Medans jag ändå refererar till SVT:s webbsida, så vill jag passa på att säga att SVT:s sajt är en av mina favoriter på nätet, det finns mycket bra arkiv med klipp, sökfunktion och bra uppdatering. Man kan hitta det mesta om allt.

Real Media?
Det enda jag stör mig på SVT:s webb är varför de envisas med att ha Real Player som enda alternativ mediaspelare till Windows Media Player.

Jag förstår att SVT vill ha ett alternativ till Windows Media Player för att inte spä på Microsofts dominans, men real formatet är rätt kasst och i mina ögon. Spelaren är dessutom inte gratis att använda och utvecklingen av spelaren har i princip stannat. www.real.com

Quick Time bättre
Ett bättre alternativ än Real, tycker jag är Quick Time. Varken Windows, Mac OS eller Linux har Real Media som standard, och många videoklipp på SVT:s webb har bara stöd för Real Media! Varför inte byta ut Real tilll Quick Time formatet som dessutom har betydligt större spridning och fortfarande utvecklas?

Henrik Hjelt

Varför ska besökare behöva ladda ner en extra mediaspelare bara för att kunna se några enstaka klipp då och då, oavsett de sitter på en Mac eller PC? Jag tror det kan skrämma bort många besökare från SVT:s webb genom att behöva göra detta extra steg.

Tips!
Ett bra alternativ till Real Media är Real Alternative. Den har de 'Codec' som behövs för att spela upp Real Media samt är gratis och stabilt.



Sen när jag ändå är i farten, så tycker jag precis som Martin Appel på PC för ALLA angående Tv-licensen.

'Tv-licensen fungerade säkert bra när alla tittade på Hyland'

Nya avsnitt finns här.


Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Rätt länk
https://web.archive.org/web/20070510034633/https://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61036&lid=Playa_del_Sol&from=menu

4:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home