torsdag 12 oktober 2006

Who Rules The World

Under veckan som gått har jag legat sjuk. Vad ska man göra när tiden står stilla? Jag råkade av en slump hitta det klassiska spelet RISK som fått mer tid att gå än vad jag tänkt mig. Så underbart fängslande i sin enkelhet! 

Från Irak till Korea
En som jag tror har spelat detta spel för mycket som liten är George Bush. Det verkar tyvärr inte bättre i verkligheten. Vi får väl se om han går från Irak till Korea eller om han gör ett mellanstopp i Iran först. Man ska inte driva med sådant, men tyvärr verkar inte verkligheten bättre.

Enkelhet är kul
Tänk att så enkla spel kan vara så fängslande och underhållande. Det behövs inte alltid de senaste 3D-spelen för att fängsla spelandet. Prova gärna själv att spela, genom att klicka på länken under bilden :)



Turbo Risk 2.0.5
http://www.marioferrari.org/freeware/turborisk/turborisk.html

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger maruf hadi said...

hi, greetings from kuwait, i think it's good content blog but i don't understand the language

9:58 fm  
Blogger Tony Kollberg said...

Use Google Translate :)

http://translate.google.se/#

1:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home