tisdag 29 augusti 2006

Var 11:e September bluff?

Nu är det sen natt. Har igentligen massa saker jag vill blogga om, allt från politik till universums ursprung! Jag hade tänkt försöka skriva en del om mina teorier kring universum som Marie Plosjö nämde om i sin blogg igår, som hon tyckte jag borde skriva om. Men det är ganska invecklat och inget man skriver på fem minuter precis. Man vill ju få med alla detaljer och infallsvinklar på rätt sätt.

Istället får det bli om ett filmklipp jag blev tipsad om av en journalist jag känner.

11:e September 2001
Filmklippet handlar om terrorattackerna den 11:e September 2001 i USA och om att det eventuellt kan ha varit uppgjort och förberätt av USA. Jag brukar inte tro på sånna här klipp man ser på nätet eftersom man inte vet så mycket om den eller de personer som gjort filmen eller vilka källor de använt, samt vilka bevis som finns. Men det väcker ändå en del tankar värda att granskas vidare. Vilket jag tror kommer hända i detta fall.

Se hela filmklippet här

http://video.google.com/videoplay?docid=-5946593973848835726

Tänk om det verkligen skulle vara så att regeringen Bush vs Pentagon eller någon grupp i USA arrangerat dessa dåd för att få sin villja fram i kriget mot Irak osv? Skulle det visa sig stämma så tror jag hela världen skulle ta avstånd från USA på alla vis, både Europa och Mellanöstern tillsammans!

FN borde ta över USA i Irak
Man kan ju alltid ställa sig frågan varför USA fortfarande är kvar i Irak, när de plockat bort Saddam Hussein? Det vore dags för FN att byta ut USA:s trupper sedan länge för att upprätta ordning, samt bygga upp landet igen, vilket USA borde få lägga den största ekonomiska bördan på efter vad de ställt till med. Men det är väl oljan som USA vill åt, och vad tusan har USA för intresse att försöka hålla ordning i Irak när det kostar dem så många soldaters liv dagligen, när de inte verkar villja annat än att jämna landet med marken om de fick som de ville. Vart är alla USA:s "fredsbevarande" trupper i Afghanistan?

Iran nästa mål?
Just nu så börjar man känna en viss oro att USA även tänker gå in i Iran med de misstänker om att Iran kan börja producera kärnvapen. Jag läste även artikel om att USA redan har tillräckligt med anfallskraft att gå in i Iran.

U.S. able to take new fight despite Iraq

Det lutar ju åt att de tänker gå in i Iran med som det ser ut nu. Om Iran börjar provocera FN så vågar knappast USA använa taktiken: "Vänta och se", utan tar det säkra före det osäkra och går in i Iran. Man blir mörkrädd. USA har verkligen skapat en spriral som de själva snart inte kan hantera.

FN måste få mer resurser
Den som sa att George Bush var en skjutgalen Texas gubbe hade faktiskt inte så fel när det begav sig. Jag hade önskat att Al Gore hade vunnit valet år 2000 så hade världen nog sluppit Irak-krikget och massa annat elände. Bara för Saddam gjorde fel, så ger inte det George Bush rätt heller. Det fanns ju verkligen inga bevis för att Irak hade massförsörelsevapen.

En sak är iallafall säker, FN måste få mer resurser än idag, USA kan inte få fortsätta att styra och ställa som de vill här i världen och agera polis bara för att FN är handlingsförlamat.

Länkar

Al Gore
http://sv.wikipedia.org/wiki/Al_Gore

George Bush
http://sv.wikipedia.org/wiki/George_W._Bush

11 september-attackerna
http://sv.wikipedia.org/wiki/11_september-attackerna

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjena,
Googlade på "11:e september blogg" och trillade in här... Tyvärr funkade inte videon i ditt inlägg.
Men visst var attackerna utförda av den amerikanska regeringen, bevisen är överväldigande. Rent vetenskapligt råder det inget tvivel om att tornen ej kunde ha rasat så utan "hjälp", och mycket mer... Det finns mycket att fördjupa sig i i ämnet, tyvär är det ganska tidsödande. Men väldigt bildande, man förstår lite bättre hur den här världen egentligen styrs... Låt mig slutligen tillägga att jag inte heller är någon konspirationsteoretiker...:) Titta gärna in på min (något nystartade) blogg, där finns mer info i ämnet. Ha det

11:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home