onsdag 28 juni 2006

Muffy Star & Yatzy

Idag har jag mest pysslat med att bygga en hemsida till Kathleen Ohlsson, och mellan varven så har jag tagit en paus och spelat lite Yatzy för att vila tankarna.

Muffy Star
Jag kom just på att jag kanske borde förklara varför det står Muffy Star i toppen på min blogg och hur det kommer sig. Eftersom jag bla är flickfotograf så kan Muffy Star ge en del funderingar, vilket jag tänkte vore bra att förklara så det inte blir några missförstånd. Namnet Muffy Star var en grej jag kom på för över tio år sedan runt 1991, mest på kul av en ren slump. Detta var alltså långt innan jag ens tänkt tanken att skaffa mig en kamera eller bli fotograf.

En riktig höjdarkväll
Det hela började med att jag och min bästa kompis Lars och hans dåvarande flickvän Anette skulle spela ett parti Yatzy en kväll, vilket vi gjorde ofta på den tiden. På den tiden var jag även politiskt aktiv i Moderata Ungdomsförbundet (MUF) och var bla ordförande i Skärholmens MUF. Nu går jag inte in mer på den biten. Idag pendlar jag mellan olika sidor på den politiska skalan, men mest på den borgliga sidan. Men nu åter till vårt Yatzy parti.

Roliga namn
Hursomhelst så skulle vi bestämma vad vi skulle heta innan vi skulle börja spela. Vi brukade alltid försöka att hitta på de galnaste och roligaste namnen för att överträffa varandra, det var lixom halva nöjet. Lars och Anette hade dragit till med två riktigt roliga namn (tyvärr minns jag dem inte), men de var svåröverträffade och jag satt och funderade i panik vad jag skulle hitta på för att bräcka dem.

Ett roligt ögonblick
Och så bara kom det från ingenstans och jag sa: MUFFY STAR!!! Total tysthet rådde i cirka fem sekunder. Lars och Anette slutade helt plötsligt att andas och tittade på varandra.
De såg först helt chockade ut och deras ögonvitor var stora som tallrikar, men sedan brast de ut i ett stort gapskratt, och vi låg alla dubbelvikta i flera minuter med tårar i ögonen. Jag minns även hur jag själv skrattade så jag fick chippa efter andan, mest för det var så kul att se Lars och Anettes miner. Ett magiskt och roligt ögonblick som är svårt att beskriva för den utomstående! Vissa saker måste upplevas för att förstås... :)

Två motpoler med ironi
Det kunde inte bli mer klockrent eftersom Anette alltid pikade mig för att vara med i MUF. Vi var verkligen varandras politiska motsatser (hon som röstade på V och var feminist och allt), och jag som älskade att göra ironi av allt och gå emot henne bara för den goda sakens skull med glimten i ögat. Hon blev alltid så arg för att jag och Lars inte alltid tyckte som Anette, och hon blev alltid så sur på ett kul sätt. Hon vägrade nästan först att vara med om jag skulle heta Muffy Star, för det var hon som skulle föra räkningen. Hon kom av sig varje gång hon tittade på protokollet och såg namnet, och jag och Lars bara gapskrattade så vi grät hela tiden.

Tips! Spela Yahtzee
Om du gillar att spela Yatzy så skulle jag vilja tipsa om ett väldigt enkelt och roligt Yatzy spel som du kan ladda hem här gratis. Mitt rekord är 315 poäng hittills!

Lycka till :)

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men nu är jag nykter igen, och nu älskar jag dig!

Kram! =)

11:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home