fredag 19 maj 2006

Lägesrapport kolon

Jahapp, så var det dags igen! Jag har upptäckt att det hunnit gå över en hel månad sedan mitt förra inlägg, inte bra! Smisk smisk på mig! Jag tror jag måste vara släckt med Skalman. Jag ska försöka göra en kort resumé av veckan / månaden som gått

1. Melodifestivalen i Aten: GO LORDI.

Igår gick den första ronden av i Eurovisionsschlagerfestivalen. Som jag nämnt tidigare så är mitt intresse inte särskilt högt för detta evenemang, men som vanligt så hade jag på TV:n i bakgrunden och strö-lyssnade igenom några av bidragen, jag lyckades dock se Carolas inslag och Finska Lordi. Och med en kort analys så måste jag bara passa på att Credda Finska Lordi med deras Kiss-inspirerade rock-stil som fick mig att ligga dubbelvikt av skratt.

Mission Impossible!

Tyvärr tycker jag alla andra bidrag var så tråkiga och färglösa att jag faktiskt önskar att Lordi vinner av principskäl. Det är faktiskt riktigt skönt att höra Rock igen till skillnad från dagens totalt ut-smetade och tråkiga musik. Hoppas de kan vinna och få igång rockig gitarr-musik igen och inspirera andra, det behövs verkligen. Fast något inom mig säger att den dagen Finland vinner Eurovisionsschlagerfestivalen, så måste jordens undergång vara nära! Carola har ju en bra röst, men men, vi får väl se vad som händer...

2. Syttne mai! ( 17 Maj )
Häromdagen tog jag en sväng ner på stan för att köpa lite prylar, inget märkvärdigt i sig, det slutade som vanligt med lite datorprylar... Det som jag uppmärksammade mest var att det var väldigt mycket glada Norrmän ute och viftade med sina färgglada flaggor ute på stan och ropade hejja Norge! Jag blir alltid lika fascinerad av att se hur Norrmännen firar sin Nationaldag till skillnad mot Svenskarna. Jag tror att jag alltid har missat Sveriges Nationaldag varje gång jag varit ute på stan i Sverige, givetvis på grund av att här firas inte detta alls på samma vis, mer än att man brukar se en skymt av det hela senare på kvällsnyheterna på TV med ett kort sammandrag från skansen att det varit nationaldag här.

3. FHM Magazine
CarolineI nya numret av FHM (Juni 2006) så har jag plåtat ingångsbilderna på sidan 8 på jättesöta Caroline från Gävle! Och nyligen så plåtade jag mitt första omslag / expo till FHM. Bilderna kommer om två nummer fram.

Mer bilder på Caroline finns här.

Foto: Tony Kollberg

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

https://web.archive.org/web/20120406005535/http://www.kollbergmedia.se/simmagazine/simexpo/visabild.asp?m=136

10:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home