tisdag 14 mars 2006

Trådlöst är underbart

Häromdagen begav jag mig ner på stan, syftet var ursprungligen att köpa nya kläder, men som vanligt slutar alltid mina klädköp i totalhaveri! Går inte närmare in på de detaljerna om varför, men det hela slutade med att jag givetvis inte kom hem med några nya kläder utan istället ett köpte ett trådlöst nätverk! Typiskt mig!

Igår kväll passade jag på att installera min trådlösa router och nätverkskort mest för att testa om allt fungerade. Jag började med att installera det trådlösa nätverkskortet till min bärbara dator, det gick fin fint från första sekund. Jag kom ut på Internet utan några som helst problem.

Det märkliga var bara att jag upptäkte att jag slagit av mitt eget kabelmodem innan installationen! Med andra ord har mina grannar tänkt samma tanke och införskaffat trådlösa routrar men glömmt att säkra upp dem!

Etiketter: ,