söndag 21 maj 2006

HARD ROCK HALLELUJAH

Stort grattis till Finland!
Lordi var värda segern flera gånger om.

Det var inte helt oväntat att Finland skulle ta hem segern i Eurovisionsschlagerfestivalen ikväll. Jag tycker det var helt rätt låt som vann. Det är skönt med något nytt som rör om i grytan ibland. Jag tycker det har blivit alldeles för tråkigt de senaste tio åren, allt låter precis lika dant varje år, ingen sticker ut på något vis. Men här var det gitarrer, trummor, bas och totalt power-mangel med riktigt 80-tals sound! Helt fantastiskt!

Halle-lå ja!
Carola gjorde klart bra ifrån sig men låten var ingen utstickare, hon glömmde väl sjunga Hallelujah som betyder "Prisa Gud" (Hallelu Jahve, Jehova).

Sveriges alternativ
Den enda låt jag faktiskt tror hade haft en chans mot Lordi var Alexander Bards - Bodies Without Organs (BWO) - Temple Of Love. Låten hade både fart och tryck, och var min favorit av de Svenska bidragen. Fast vad hade kunnat mäta sig med Lordis koncept?

Tack för Lordi Finland. :)

Om du missade Lordi, så ta en titt genom att klicka här.

Silvana KominovskaIdag har jag för övrigt gjort en portfolie plåtning med Silvana Kominovska.
Bilderna kommer upp på hemsidan inom kort.

Foto: Silvana - Tony Kollberg
Foto: Ox, Lodri - Drakkar

Etiketter: , ,