tisdag 23 maj 2006

Allt om Kaffe

Working 9 to 5...
Det är de flestas människors tider och vardag, så även min ...fast tvärt om... dvs 21.00 till 05.00, då får man min normala dygnsrytm!

Alternativ start på dagen
De flesta som känner mig vet att det inte är någon större vits att ringa mig före kl 11.00 dagtid, om de inte av ren djävulskap vill höra ett brölande/kväsande "ha..allå..." krasch krasch (luren åker i golvet) och en ännu större duns någon sekund strax efter när jag ramlar i golvet från sängen och rivit med mig telefon och allt som går att riva ner i närheten. Jag är som sagt väldigt svårstartad på morgonen med andra ord.

Konspirationsteori
Ibland undrar jag om det är min lille katt Hobbe som bus ringer från min mobiltelefon för att få tidigare frukost, den brukar alltid hitta på en massa bus här.

Kaffe frukost
Jag är nog en av de mest hopplösaste på att göra frukost, mitt kök består just nu av en kaffekokare , brödrost, mikrovågsugn och ett underfyllt kylskåp. Så min frukost brukar oftast bestå av några koppar Kaffe. Något som jag blivit lite extra bra på att göra.

Morgonen räddad!
Idag fick jag idén att variera min kaffefrukost och sökte runt på Internet för att se vad det finns för matnyttigt om Kaffe och wow! På Internet finns ju precis allt!

Ta en titt på nedanstående länk :)

www.kaffeinformation.se

Etiketter: ,