onsdag 12 juli 2006

Blir du 100 år?

Igårkväll surfade jag runt på Internet och hittade ett test som beräknar ens förväntade livslängd. Testet räknar ut ungefär hur gammal du kommer bli, beroende på olika vanor och förutsättningar man har.

Inte för att man ska ta dessa tester på fullt allvar när allt inte är vetenskapligt bevisat, men en del saker påverkar nog ens ålder och kan vara kul att kika på trots allt.

Prova testet här genom att klicka på länknen.
http://www.dugamladufria.com/medicin/agetest2.html

I nuläget verkar jag bli mellan 75 till 85 år om jag labbar med olika svar, samt inte ändrar något i min livsstil. Det som drar ner min ålder är garanterat för mycket kaffedrickande, samt alldeldes för lite sömn och motion. Jag tror jag sover tre timmar max i snitt per dag. Hua!

Det är dags att skärpa sig!

Etiketter: