söndag 16 januari 2011

Steam imponerar



Jag har just gjort en nyinstallation av Windows 7 och provade på kul att ladda ner ett speldemo från Windows Live som visade sig vara knutet till Steam. Det jag blev imponerad av efter att ha installerat Klienten, så kunde jag se vilka spel jag hade köpt tidigare och ladda ner installationsfilerna igen. Det här vet vi sedan gammalt om man köpt online via Steam, men nu såg jag att jag hade Call of Duty 2 Modern Warefare på min lista även trots jag köpte spelet på CD för några år sedan.


Det känns på ett sätt skönt att böra gå från fasta format som CD och DVD det har sina fördelar och nackdelar. Det jag inte gillar är att man blir bunden till Steam och vem vet hur länge Steam existerar? Och ibland vill man kunna ha tillgång till manual etc eller den fysiska skivan, men även skivor kan repas och gå sönder och bli obrukbara, manualer finns i PDF format dessutom.

En annan fördel är att man slipper knappa in produktaktivering igen på redan registrerade program!

Etiketter: ,