onsdag 12 oktober 2011

Bra program för fil återställning



Enkel fil återställning
Idag tänkte jag tipsa om ett riktigt bra återställningsprogram för Windows om man råkat vara för snabb och raderat en viktig fil. Jag har rensat och sorterat massvis med bilder och andra filer mellan mina hårddiskar i ett par dagar och till mitt förträtt kom jag på att jag hade råkat radera en del viktiga mappar i farten.



Det är ju ingen enkel match att hitta några enskilda filer eller en mapp man råkat radera. Men jag tänkte tipsa om programmet Recuva som fixade till allt genom en knapptryckning typ. Recuva scannar av hårddiskarna man valt att scanna och visar sedan snyggt vilka filer som går att rädda. Vill man söka på enbart bilder eller videofilmer, så ritar även recuva ut previews så man ännu lättare kan hitta vad man söker!

Recuva är helt gratis och finns även på Svenska och här laddar du ner Recuva för Windows.

Etiketter: ,