lördag 13 november 2021

Trident Z Royal Elite Series

Wow vilken premium produkt! Trident Z Royal Elite Series är nog de snyggaste DDR4 minnen jag sett! Nästa datorbygge jag gör, så kommer dessa minnen sitta i min dator! Perfekt för den kräsne, och de är givetvis upplysta med RGB. De finns även i Silverfärg.

Se video med dem här.

Om jag skulle köpa dator idag så skulle jag välja dessa komponenter 2023.

Premium (1440p gaming)

Budget (1080p gaming)
- Moderkort: Asus TUF Gaming B550-Plus
- CPU: AMD Ryzen 7 5700XRyzen 5 5600X 3,7GHz
- Grafikkort: Asus RTX 4060 Ti Dual OC 8GB
- Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB
- Chassie: Fractal 7 CompactFD Pop XLFractal Design Torrent
- Nätaggregat: Corsair RM750X 2021 (V3) 750W
- SSD: Samsung 990 PRO NVMe M.2 SSD 1TBWD SN850X 2TB
- Skärm: Asus TUF Gaming VG34VQL1B 34" Ultrawide Välvd
- Datormus: Logitech G305
- Operativsystem: Windows 11 Home

Fler Windows versioner finnas att välja på Inet eller Webhallen.

Om du inte är intresserad av Ray Tracing, så är AMD:s grafikkort att rekommendera RX 7800 XT och RX 7700 XT. Det mest strömsnåla kortet idag är Asus RTX 4060 som drar ca 115 watt.

Ljudkort: Om du vill ha det absolut bästa ljudet utöver de inbyggda ljudchip på moderkortet skulle jag rekommendera Asus Xonar AE eller Creative Sound BlasterX AE-5 Plus.

Tips om hur du bygger ihop en dator kan du se på Inet eller Sweclockers. Webhallen har även en bra sida där du kan välja komponnter till din dator.

Bra sida att välja komponenter.
komponentkoll.se

Ta bort kylpasta: Isopropanol

Nya ATX 3.0 standarden beskrivs här och mer info här.

Tillgången på grafikkort kan du se här. Och här kan du läsa om olika skillnader mellan grafikkort.

Etiketter: , ,