söndag 11 mars 2007

Melodifestivalen 2007 - The Ark


Foto: Tony Kollberg

Vilken melodifestival det blev i år. Jag har alltid haft ett mindre förakt åt detta evenemang de senaste tio åren, men i år tycker jag att det blev riktigt kul och intressant, jag följde tom flera av deltävlingarna i år.

Vann rätt låt?
Jag tycker The Ark höll måttet alla gånger och jag tror deras låt kan komma rätt högt i Eurovision i Helsingfors. Första gången jag hörde deras bidrag, så tyckte jag att det där är nog ingen vinnare, men så brukar det alltid vara första gången man hör en låt sådär i farten, en del låtar måste man lyssna på ett par gånger innan de sätter sig, medans vissa låtar känner man direkt är en fullträff.
Det som jag gillade med The Ark var helheten, farten och gunget i soundet. En bra helhet med andra ord.

The Ark
Det som är extra kul med The Ark som jag tycker är oerhört viktigt är deras ödmjukhet. Ola Salo är en riktig linslus och kan flippa loss ordentligt vilket jag upplevt tidigare i Globen när jag hade tillfället att plåta The Ark på Metrogalen 2006, men han gör det på rätt sätt :)

Mina favoriter
Jag hade tre favoriter inför finalen som jag inte riktigt kunde bestämma mig för vilken jag gillade bäst, jag tyckte de var bra på olika sätt. Dessa hade jag som mina favoritkandidater



Foto: Tony Kollberg

Etiketter: , , ,