onsdag 31 mars 2010

DirectX 11 och Windows 7

Direct X 11 vs DirectX 10
Jag har precis installerat mitt nya grafikkort som har stöd för Direct X 11 och det enda jag hunnit testa ännu är spelet Dirt 2 i Windows 7. Jag kan inte påstå att jag ser någon märkbar skillnad från DirectX 10, däremot flyter grafiken på riktigt bra :)

En extra bonus kärna med Windows 7
Fördelen med DX 11 kort är att Windows 7 kan använda grafikkortets GPU för andra beräkningar till annat än bara 3D grafik. Photoshop CS5 kommer tex kunna utnyttja grafikkortets GPU vid beräkningar än bara CPU kraften i datorn, så man får på så vis mer kraft och en extra kärna.

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det fanns redan i cs4. Och inte bara för DX11.

11:53 em  
Blogger Tony Kollberg said...

Är du säker på det? Jag har inte hört att CS4 kan använda CPU och GPU fullt ut samtidigt. Vet bara att CS4 hade bättre stöd för fler CPU kärnor. Men du kanske har rätt.

12:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home